czwartek, 25 lutego 2016

Balerina

Gdy tylko przeczytałam o lutowym wyzwaniu Szuflady, którym jest "Jezioro łabędzie", od razu w wyobraźni zobaczyłam motyw baletnicy na kluczniku. Dlaczego akurat tam, a nie na pudełeczku, nie pytajcie nawet, bo nie wiem. ;) Wiedziałam, że musi to być szafeczka na klucze i już. Trzeba było ją zamówić i cierpliwie poczekać. Gdy czekałam na ów klucznik,  tak wciągnął mnie temat baletnic, że koncepcje zmieniały się jak w kalejdoskopie. Muszę Wam powiedzieć, że branie udziału w wyzwaniach, konkursach i tego typu zabawach jest niezwykle inspirujące i pobudzające wyobraźnię. Nawet nie wiedziałam, że tak bardzo! ;) Ale po kolei...

Klucznik

Na początek mój pierwotny zamysł - klucznik. Muszę się przyznać, że napracowałam się przy nim troszeczkę. Ale za to z efektu jestem bardzo zadowolona. Najpierw skrzyneczkę zabejcowałam i szlifowałam cieniując kolorami odpowiadającymi tłu na motywie. Potem naniosłam reliefy na ramkę i pomalowałam ją oraz uchwyty na blady kolor liliowy. Aby nadać tutu efekt puszystości nałożyłam szpatułką pastę strukturalną i dla spójnego efektu ją również tapowałam odcieniami lila. Na koniec zostało podmalowanie tła i lakierowanie.

Szafka na klucze





Ale jak już wspomniałam, w tak zwanym międzyczasie zrodził się kolejny pomysł realizacji baletowego wyzwania. Bo jak "Jezioro łabędzie" to oczywiście balet, a jak balet, to tutu jest najbardziej charakterystycznym elementem. Zapragnęłam więc zrobić tutu z gorsetem - takie trójwymiarowe... i czekając na przyjście klucznika zabrałam się za lepienie gorsetów! O tak, liczba mnoga jest tutaj na miejscu, bo z rozpędu zrobiłam kilka różnych! :)) Nawet nie przypuszczałam, że kiedykolwiek sięgnę po tego typu prace... Cóż, nigdy nie mów nigdy. ;) Zabawa z lepieniem gorsetów, jak również z ich ozdabianiem jest naprawdę ciekawa. Polubiłam łączenie papieru z materiałami - to coś między rzeźbieniem a szyciem. ;) Dorobiłam jeszcze baletki (też typowy atrybut baletnicy) i w tym miejscu muszę się nisko pokłonić miniaturzystkom. Zawsze podziwiałam piękne i misternie wykonane miniaturowe elementy wyposażenia, ubioru czy innych domowych akcesoriów. Właściwie to podziwiałam zręczność osób wykonujących takie maleńkie przedmioty. Po zrobieniu pary baletek mój podziw sięgnął zenitu. Do zrobienia miniatur potrzeba chyba precyzyjnych, chirurgicznych narzędzi oraz wprawnych paluszków! :)) Moje nienawykłe do tak mikroskopijnych prac okazały się baaaardzo niezgrabne i co chwilę baletki wypadały mi z rąk. Ale w końcu udało się. Gorset powiesiłam na wieszaczku ze spinacza, dodałam kilka dekoracyjnych elementów, w tym koronę, by było wiadomo, że to strój Prima Balleriny. ;) I tak powstała moja pierwsza praca 3D.





W ostatniej sekundzie przed kliknięciem "Opublikuj" zmieniłam zdanie i zdecydowałam na zgłoszenie do Szuflady jednak tej pracy. :)






Pozdrawiam Was bardzo ciepło
I dziękuję za Wasze przemiłe komentarze, to najlepszy kop do pracy! :))
Ewa (niestety nie balerina) ;)



35 komentarzy:

  1. Cudne prace:) Widać, że włożyłaś w nie serce. Trzymam kciuki za wyzwanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. W takim zminiaturyzowanymi świecie odnalazłaś się pięknie, baletnica też mi się podoba, podziwiam i talent i cierpliwość.
    Serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obie prace genialne! Czekam na kolejną odsłonę baletnicy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobra decyzja, choć obie są godne pierwszego miejsca. Trzymam kciuki. Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogłam się zdecydować, ale w końcu wybrałam pracę nietypową dla mnie. ;)
      Buziaki

      Usuń
  5. Nie wiem co na Twoim miejscu bym wybrała. Obie prace piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow pogratulować wyobraźni, ta szafeczka na klucze rewelacyjna takiej jeszcze nie widziałam :) ale drugi pomysł tez extra. Pozdrawiam ciepło i życzę powodzenia w wyzwaniu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow pogratulować wyobraźni, ta szafeczka na klucze rewelacyjna takiej jeszcze nie widziałam :) ale drugi pomysł tez extra. Pozdrawiam ciepło i życzę powodzenia w wyzwaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aguś, jak miło czytać takie słowa! :))
      Uściski

      Usuń
  8. Gratuluje wygranej. Wspaniały blog i jeszcze wspanialsze prace, które tworzysz. Z ogromna przyjemnością poświeciłam swój czas, na zapoznanie się Twoja twórczością. Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu, za odwiedziny i za cudowny komentarz, tak ciepło na sercu mi się zrobiło! :)) Oczywiście zaraz do Ciebie zajrzę.
      Pozdrawiam, miłego weekendu

      Usuń
  9. Tworzysz piękne prace jestem pod wrazeniem:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dosłownie nie wiem, co odpowiedzieć na tyle wspaniałych słów! dziękuję. :))
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  10. Serdecznie witam w Wyzwaniu Szuflady. Prace piękne, nie dziwię się, że był dylemat, którą zgłosić.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne dzieła sztuki - jak dla mnie to prawdziwy artyzm :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, dziękuję pięknie, wspaniale z rana przeczytać taki komentarz. :)
      buziaki

      Usuń
  12. Jestem pod wrażeniem, rewelacyjne prace.
    Pozdrawiam weekendowo

    OdpowiedzUsuń
  13. Ein tanzender Traum!!! So schön! Jetzt kann ich in den Abend fliegen!!!
    Hab eine feine Zeit
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vielen Dank für Dein Besuch! Ich freue mich, dass Du Zeit gefunden hast bei mir vorbeizuschauen. :)
      Ich denke, Du "fliegst" nicht nur in den Abend - Feen können doch an jeder Tageszeit fliegen! ;)
      Liebe Grüße

      Usuń
  14. Przepadłam cudowne prace :) Dobrze że znalazłam cie w Szufladzie ;) Zostaję na dłużej Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. :)) Cieszę się, że mnie odwiedziłaś! Rozgość się, zapraszam ciepło i mam nadzieję, że będziesz u mnie miło spędzać czas. ;))
      Pozdrawiam

      Usuń
  15. Twoja balerina jest przecudna! szczęka mi opadła, oglądałam kawałek po kawałeczku! Widziałam gdzieś wyzwanie "sukienka" pasowałaby do niego Twoja druga praca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Cieszę się ogromnie, że prace się podobają. :))
      Pozdrawiam i zapraszam

      Usuń
  16. Nie ma to jak ciekawe wyzwanie. Piękne obydwie prace :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alu. :) Jakoś to baletowe wyzwanie szczególnie wyzwoliło pomysły. ;)

      Usuń
  17. Wow! bardzo ciekawa ta praca 3D, chociaż pierwsza opcja też śliczna. Rywalizacja uzależnia:)szczególnie kiedy się wygrywa, więc życzę kolejnych sukcesów. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie, raczej nie jestem typem walecznym i rywalizacja mnie nie rusza. ;)) Ale za to zmierzenie się z narzuconym tematem to jest wyzwanie dla mnie. ;) Wiem, że nie wygram, bo nie mogę dwa razy pod rząd, :)) ale nie o to chodzi - po prostu zabawa mnie wciągnęła! :)
      Całusy

      Usuń
  18. 55 year old VP Sales Allene Ashburne, hailing from Saint-Hyacinthe enjoys watching movies like Downhill and Flying. Took a trip to Greater Accra and drives a Ferrari 275 GTB/C Speciale. Przydatne zasoby

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...